• Zadania z informatyki i techniki

    Nie sposób dziś wyobrazić sobie życia bez znajomości obsługi komputera oraz podstawowych zasad korzystania z internetu. Obecnie komputer jest czymś więcej, niż narzędziem do spędzania czasu grając w gry, to szansa rozwoju oraz zdobywania niezbędnych w życiu umiejętności.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Twoje dziecko lubi korzystać z komputera? Przyszło Ci do głowy, aby poszerzyć jego umiejętności o kodowanie i programowanie? W przyszłości takie umiejętności mogą stać się jego pasją alboe bardzo dobrze płatnym zajęciem zawodowym. Umiejętność analitycznego podchodzenia do problemów oraz rozkładania ich na czynniki pierwsze może przydać się w dorosłym życiu, bardziej niż nam się wydaje..

  • Zadania z informatyki i techniki

    Niektórzy uważają, że kodowanie czy programowanie przeznaczone jest jedynie dla studentów wyższych uczelni. Nic bardziej mylnego, ponieważ wprowadzanie takich elementów na etapie klasy 5 jest świetnym sposobem na rozwijanie w dziecku talentu logicznego myślenia, a także analitycznego podchodzenia do problemów i rozkładania ich na czynniki pierwsze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    W klasie 4 informatyka pojawia się jako regularny przedmiot szkolny. Jej celem jest przygotowanie dziecka do korzystania z podstawowych programów i funkcji, jakie znajdzie w komputerze oraz w Internecie. Ta strona umożliwia zapoznawanie się z obszarami robotyki, a także kodowania i analitycznego podchodzenia do wszelkiego rodzaju problemów, jakie dziecko napotyka na swojej drodze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Podczas planowania i organizowania edukacji dziecka warto zadbać, aby jego rozwój związany był również z korzystaniem z Internetu oraz komputera – bez tych podstawowych umiejętności dziecko może mieć nieco utrudniony start w dorosłym życiu.

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Login Form

Breadcrumbs

Proste symulacje w arkuszu

Zad. 1.

  • Opracuj w arkuszu kalkulacyjnym grę „ciepło-zimno”, która będzie polegała na tym, że komputer wylosuje liczbę w zakresie od 1 do 10 i Twoim zadaniem będzie odgadnięcie tej liczby. Zastanów się jak taka gra może wyglądać!!!
  • Np. komputer wylosuje liczbę 7 (nie pokazuje jej).
  • Ty starasz się ją odgadnąć i podajesz np. 9 - komputer porównuje ją ze swoją i odpowiada że podana przez Ciebie liczba jest za duża. Następnie próbujesz podać inną – np. 5 – komputer porównuje i mówi za mała. Próbujesz tak długo aż trafisz – czyli odgadniesz liczbę, którą wylosował komputer.
  • Do zadania wykorzystaj funkcje JEŻELI i LOS.ZAKR. Zastanów się jak można ukryć liczbę wylosowaną przez komputer.

 

Zad. 2.

  • Wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym symulację 100 rzutów dwiema kostkami do gry.
  • Wykonaj obliczenia dla dwóch kostek - ile razy w tych rzutach wypadną poszczególne oczka.
  • Oblicz sumę wyrzuconych oczek poszczególnych kostek.
  • Pokaż na wykresie słupkowym zestawienie rzutów obydwu kostek.
  • Do zadania wykorzystaj funkcje LOS. ZAKR oraz LICZ.JEŻELI.