• Zadania z informatyki i techniki

    Nie sposób dziś wyobrazić sobie życia bez znajomości obsługi komputera oraz podstawowych zasad korzystania z internetu. Obecnie komputer jest czymś więcej, niż narzędziem do spędzania czasu grając w gry, to szansa rozwoju oraz zdobywania niezbędnych w życiu umiejętności.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Twoje dziecko lubi korzystać z komputera? Przyszło Ci do głowy, aby poszerzyć jego umiejętności o kodowanie i programowanie? W przyszłości takie umiejętności mogą stać się jego pasją alboe bardzo dobrze płatnym zajęciem zawodowym. Umiejętność analitycznego podchodzenia do problemów oraz rozkładania ich na czynniki pierwsze może przydać się w dorosłym życiu, bardziej niż nam się wydaje..

  • Zadania z informatyki i techniki

    Niektórzy uważają, że kodowanie czy programowanie przeznaczone jest jedynie dla studentów wyższych uczelni. Nic bardziej mylnego, ponieważ wprowadzanie takich elementów na etapie klasy 5 jest świetnym sposobem na rozwijanie w dziecku talentu logicznego myślenia, a także analitycznego podchodzenia do problemów i rozkładania ich na czynniki pierwsze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    W klasie 4 informatyka pojawia się jako regularny przedmiot szkolny. Jej celem jest przygotowanie dziecka do korzystania z podstawowych programów i funkcji, jakie znajdzie w komputerze oraz w Internecie. Ta strona umożliwia zapoznawanie się z obszarami robotyki, a także kodowania i analitycznego podchodzenia do wszelkiego rodzaju problemów, jakie dziecko napotyka na swojej drodze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Podczas planowania i organizowania edukacji dziecka warto zadbać, aby jego rozwój związany był również z korzystaniem z Internetu oraz komputera – bez tych podstawowych umiejętności dziecko może mieć nieco utrudniony start w dorosłym życiu.

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Login Form

Breadcrumbs

Prezentacja multimedialna

Prezentacja multimedialna

 Utwórz pustą prezentację, zapisz ją do swojego folderu pod nazwą Prezentacjamultimedialna.

  1. Wstaw 4 slajdy i na każdym z nich ustaw inne tło:
  • na pierwszym jednolite tło,
  • na drugim tło dwukolorowe (gradient),
  • na trzecim ustaw tło z dowolnej tekstury lub deseniu,
  • na czwartym jako tło użyj dowolnego obrazu. 
  1. Slajd 1:
  2. tytuł: czcionka Courier, 40 pkt., pochylony (tytuł slajdu to napis: PIERWSZY SLAJD)
  3. wstaw 2dowolne obrazy,
  • ustaw kolor obramowania obrazów na czerwony,
  • linia obramowania o grubości 3pkt,
  • wysokość obrazów ustaw na 5 cm,
  • pierwszy obraz pochyl o kąt 45°,
  • drugi obraz ustaw jako skala odcieni szarości (czarno biały),
  1. Slajd 2:
  2. tytuł: obiektem WordArt, kolorem niebiesko-czerwonym (tytuł slajdu to napis: DRUGI SLAJD),
  3. narysuj za pomocą autokształtów/kształtów duże serduszko – pokoloruj je na kolor czerwony,
  4. narysuj za pomocą autokształtów/kształtów uśmiechniętą buzię  – jako kolor wypełnienia użyj dowolnego obrazu znalezionego w komputerze lub internecie.
  5. Slajd 3:
  6. tytuł: TimesNewRoman, 32 pkt., pogrubiony (tytuł slajdu to napis: TRZECI SLAJD),
  7. korzystając ze strony internetowejhttps://openclipart.org odszukaj na niej i wstaw do prezentacji 4 obrazki różnych zwierząt,
  8. korzystając z pola tekstowego podpisz te zwierzęta.
  9. Slajd 4:
  10. tytuł: Lucida Sans, 36 pkt., (tytuł slajdu to napis: CZWARTY SLAJD),
  11. narysuj w programie Paint rower i następnie wstaw go do tego slajdu,
  12. korzystając z pola tekstowego i strzałek w kształtach/autokształtach podpisz 6 najważniejszych elementów budowy roweru (kierownica, koła, rama itp.).