• Zadania z informatyki i techniki

    Nie sposób dziś wyobrazić sobie życia bez znajomości obsługi komputera oraz podstawowych zasad korzystania z internetu. Obecnie komputer jest czymś więcej, niż narzędziem do spędzania czasu grając w gry, to szansa rozwoju oraz zdobywania niezbędnych w życiu umiejętności.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Twoje dziecko lubi korzystać z komputera? Przyszło Ci do głowy, aby poszerzyć jego umiejętności o kodowanie i programowanie? W przyszłości takie umiejętności mogą stać się jego pasją alboe bardzo dobrze płatnym zajęciem zawodowym. Umiejętność analitycznego podchodzenia do problemów oraz rozkładania ich na czynniki pierwsze może przydać się w dorosłym życiu, bardziej niż nam się wydaje..

  • Zadania z informatyki i techniki

    Niektórzy uważają, że kodowanie czy programowanie przeznaczone jest jedynie dla studentów wyższych uczelni. Nic bardziej mylnego, ponieważ wprowadzanie takich elementów na etapie klasy 5 jest świetnym sposobem na rozwijanie w dziecku talentu logicznego myślenia, a także analitycznego podchodzenia do problemów i rozkładania ich na czynniki pierwsze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    W klasie 4 informatyka pojawia się jako regularny przedmiot szkolny. Jej celem jest przygotowanie dziecka do korzystania z podstawowych programów i funkcji, jakie znajdzie w komputerze oraz w Internecie. Ta strona umożliwia zapoznawanie się z obszarami robotyki, a także kodowania i analitycznego podchodzenia do wszelkiego rodzaju problemów, jakie dziecko napotyka na swojej drodze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Podczas planowania i organizowania edukacji dziecka warto zadbać, aby jego rozwój związany był również z korzystaniem z Internetu oraz komputera – bez tych podstawowych umiejętności dziecko może mieć nieco utrudniony start w dorosłym życiu.

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Login Form

Breadcrumbs

Zadania Scratch - zmienne

  1. Zbuduj program, który będzie obliczał pole i obwód prostokąta o danym boku a i boku b. (Potrzebne wzory Pole=a*b, Obwód=2a+2b).
    Wykonaj program, tak aby sprawdzał, czy ktoś nie podał ujemnych długości boków a i b. Jeżeli tak niech wyświetla komunikat o błędzie.

 

  1. Wykonaj program, który będzie podnosił do kwadratu (potęgi drugiej) liczby całkowite z określonego przez Ciebie zakresu.

(Np. uruchamiasz program i będziesz mógł podnieść do potęgi kolejne liczby całkowite z zakresu od 5 do 15. Wynikiem działania programu powinny być liczby 25, 35, 49, 64 … 225).

 

  1. Wykonaj program, który spyta Cię najpierw o Twoje imię i je zapamięta. Następnie ma spytać Cię o Twój wiek. W następnym kroku program ma obliczyć i wyświetlić ile lat brakuje Ci do 100 lat.
    (Rozwiązaniem może być wyświetlenie napisu „Grzesiek do setki brakuje Ci 96 lat).

 

  1. Napisz program, który będzie wyświetlał ocenę w zależności od ilości punktów jaką podasz.
    (Np. Program się pyta ile masz punktów i w zależności co odpowiedzi – ile punktów podasz – program wstawia Ci ocenę). Program powinien działać według wytycznych:
    0-9 – nds
    10-14 – dop
    15-19 – dst
    20-24 – db
    25-30 – bdb.