• Zadania z informatyki i techniki

    Nie sposób dziś wyobrazić sobie życia bez znajomości obsługi komputera oraz podstawowych zasad korzystania z internetu. Obecnie komputer jest czymś więcej, niż narzędziem do spędzania czasu grając w gry, to szansa rozwoju oraz zdobywania niezbędnych w życiu umiejętności.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Twoje dziecko lubi korzystać z komputera? Przyszło Ci do głowy, aby poszerzyć jego umiejętności o kodowanie i programowanie? W przyszłości takie umiejętności mogą stać się jego pasją alboe bardzo dobrze płatnym zajęciem zawodowym. Umiejętność analitycznego podchodzenia do problemów oraz rozkładania ich na czynniki pierwsze może przydać się w dorosłym życiu, bardziej niż nam się wydaje..

  • Zadania z informatyki i techniki

    Niektórzy uważają, że kodowanie czy programowanie przeznaczone jest jedynie dla studentów wyższych uczelni. Nic bardziej mylnego, ponieważ wprowadzanie takich elementów na etapie klasy 5 jest świetnym sposobem na rozwijanie w dziecku talentu logicznego myślenia, a także analitycznego podchodzenia do problemów i rozkładania ich na czynniki pierwsze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    W klasie 4 informatyka pojawia się jako regularny przedmiot szkolny. Jej celem jest przygotowanie dziecka do korzystania z podstawowych programów i funkcji, jakie znajdzie w komputerze oraz w Internecie. Ta strona umożliwia zapoznawanie się z obszarami robotyki, a także kodowania i analitycznego podchodzenia do wszelkiego rodzaju problemów, jakie dziecko napotyka na swojej drodze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Podczas planowania i organizowania edukacji dziecka warto zadbać, aby jego rozwój związany był również z korzystaniem z Internetu oraz komputera – bez tych podstawowych umiejętności dziecko może mieć nieco utrudniony start w dorosłym życiu.

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Login Form

Breadcrumbs

Zestaw zadań z programowania w Scratchu - zmienne

  1. Utwórz program, który będzie dowolną liczbę podnosił do potęgi drugiej a2 (np. 42 = 16 bo 4 x 4 = 16).
  2. Utwórz program, który będzie obliczał pole powierzchni dowolnego prostokąta (wzór na pole powierzchni prostokąta - pole = a x b).
  3. Napisz program, który będzie mógł wykonać obliczenia według wzoru 2+a-6*b:3. Wartość liczba a i b wprowadzaj z klawiatury.
  4. Napisz program, który obliczy sumę, różnicę, iloczyn i iloraz dwóch dowolnych liczb wprowadzonych z klawiatury.
  5. Napisz program, w którym komputer spyta cię ile ważysz kilogramów. Następnie wyświetli komunikat „Do 100 kilogramów brakuje Ci jeszcze xxx kilogramów”. (xxx jest wartością jaką rzeczywiście brakuje użytkownikowi do osiągnięcia wagi 100 kg).
  6. Utwórz program, w którym duszek spyta użytkownika jaki ma być duży (100 - wielkość normalna, 50 - o połowę mniejszy, 200 - drugie tyle większy). Po podaniu wielkości duszek ma się powiększyć lub pomniejszyć do ustalonej wielkości.

 

 

  1. Utwórz program, który będzie wyświetlał co sekundę liczby z zakresu od 1 do 10.
  2. Zmodyfikuj wcześniejszy program aby po skończeniu odliczania od 1 do 10 wyświetlił przez 3 sekundy napis START.