import turtle*
żółw = turtle.Turtle()
Podstawowe ruchy turtle
- forward(x) lub fr(x) - do przodu, o podany dystans
- backward(x) lub bc(x) - do tyłu, o podany dystans
- right(x) lub rt(x), left(x) lub lf(x) - obróć się w prawo / lewo, o podany kąt
- goto(x,y) - pójdź do konkretnego punktu
- home() - wróć na środek ekranu
- circle(x) - narysuj koło o podanym promieniu
Kolory, rozmiar oraz prędkość
- bgcolor(x) - zmienia kolor tła. Jak x możemy podać takie kolory jak 'red’, ’blue’, ’green’, ’yellow’, ’black’, 'white’ i wiele innych. Możemy również podać kolor w RGB (x,y,z)
- color(x) - zmienia kolor naszego żółwia i linii które rysuje
- pensize(x) - ustawia grubość linii
- penup() - powoduje że żółw przemieszcza się bez rysowania
- pendown() - żółw znowu rysuje
- hideturtle() oraz showturtle() - żółw znika / pojawia się
- speed(x) - ustawia prędkość żółwia
- write(tekst) -żółw pisze