• Zadania z informatyki i techniki

    Nie sposób dziś wyobrazić sobie życia bez znajomości obsługi komputera oraz podstawowych zasad korzystania z internetu. Obecnie komputer jest czymś więcej, niż narzędziem do spędzania czasu grając w gry, to szansa rozwoju oraz zdobywania niezbędnych w życiu umiejętności.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Twoje dziecko lubi korzystać z komputera? Przyszło Ci do głowy, aby poszerzyć jego umiejętności o kodowanie i programowanie? W przyszłości takie umiejętności mogą stać się jego pasją alboe bardzo dobrze płatnym zajęciem zawodowym. Umiejętność analitycznego podchodzenia do problemów oraz rozkładania ich na czynniki pierwsze może przydać się w dorosłym życiu, bardziej niż nam się wydaje..

  • Zadania z informatyki i techniki

    Niektórzy uważają, że kodowanie czy programowanie przeznaczone jest jedynie dla studentów wyższych uczelni. Nic bardziej mylnego, ponieważ wprowadzanie takich elementów na etapie klasy 5 jest świetnym sposobem na rozwijanie w dziecku talentu logicznego myślenia, a także analitycznego podchodzenia do problemów i rozkładania ich na czynniki pierwsze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    W klasie 4 informatyka pojawia się jako regularny przedmiot szkolny. Jej celem jest przygotowanie dziecka do korzystania z podstawowych programów i funkcji, jakie znajdzie w komputerze oraz w Internecie. Ta strona umożliwia zapoznawanie się z obszarami robotyki, a także kodowania i analitycznego podchodzenia do wszelkiego rodzaju problemów, jakie dziecko napotyka na swojej drodze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Podczas planowania i organizowania edukacji dziecka warto zadbać, aby jego rozwój związany był również z korzystaniem z Internetu oraz komputera – bez tych podstawowych umiejętności dziecko może mieć nieco utrudniony start w dorosłym życiu.

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Login Form

Breadcrumbs

Zadania warunki 2

1. Napisz program, do którego wprowadzisz dwie liczby. Program ma się im przyglądnąć i wyświetlić mniejszą z tych liczb podając odpowiedni komunikat „Mniejsza liczba wynosi = …”.

 

2. Napisz program, który będzie obliczał należny podatek od kwoty którą zarobiłeś/aś. Jeżeli twoje zarobki przekraczają 3000 zł płacisz od tej kwoty 30% podatki. Jeżeli zarabiasz 3000 zł i mniej płacisz 20% podatku. 

 

3. Napisz program, który spyta Cię o Twój znak zodiaku. Jeżeli podasz że jesteś spod znaku Wodnika lub Ryb lub Lwa komputer ma odpowiedzieć „Fajnie”. W przeciwnym wypadku ma wyświetlić „no cóż…”.

 

4. Napisz program, w którym użytkownik podaje liczbę kilometrów o jaką kierowca przekroczył dozwoloną prędkość. Zadaniem programu jest określenie wysokości mandatu. Przekroczenie prędkości do 10 km – mandat 100 zł, przekroczenie prędkości z przedziału [11km do 20km] - 200 zł, przekroczenie prędkości z przedziału [21km do 30km] - 300 zł, przekroczenie prędkości powyżej 30 km – 400 zł i informacja o zabraniu prawa jazdy.