• Zadania z informatyki i techniki

    Nie sposób dziś wyobrazić sobie życia bez znajomości obsługi komputera oraz podstawowych zasad korzystania z internetu. Obecnie komputer jest czymś więcej, niż narzędziem do spędzania czasu grając w gry, to szansa rozwoju oraz zdobywania niezbędnych w życiu umiejętności.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Twoje dziecko lubi korzystać z komputera? Przyszło Ci do głowy, aby poszerzyć jego umiejętności o kodowanie i programowanie? W przyszłości takie umiejętności mogą stać się jego pasją alboe bardzo dobrze płatnym zajęciem zawodowym. Umiejętność analitycznego podchodzenia do problemów oraz rozkładania ich na czynniki pierwsze może przydać się w dorosłym życiu, bardziej niż nam się wydaje..

  • Zadania z informatyki i techniki

    Niektórzy uważają, że kodowanie czy programowanie przeznaczone jest jedynie dla studentów wyższych uczelni. Nic bardziej mylnego, ponieważ wprowadzanie takich elementów na etapie klasy 5 jest świetnym sposobem na rozwijanie w dziecku talentu logicznego myślenia, a także analitycznego podchodzenia do problemów i rozkładania ich na czynniki pierwsze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    W klasie 4 informatyka pojawia się jako regularny przedmiot szkolny. Jej celem jest przygotowanie dziecka do korzystania z podstawowych programów i funkcji, jakie znajdzie w komputerze oraz w Internecie. Ta strona umożliwia zapoznawanie się z obszarami robotyki, a także kodowania i analitycznego podchodzenia do wszelkiego rodzaju problemów, jakie dziecko napotyka na swojej drodze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Podczas planowania i organizowania edukacji dziecka warto zadbać, aby jego rozwój związany był również z korzystaniem z Internetu oraz komputera – bez tych podstawowych umiejętności dziecko może mieć nieco utrudniony start w dorosłym życiu.

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Login Form

Breadcrumbs

Zadania zmienne

1a. Utwórz program, który będzie obliczał sumę dwóch dowolnych liczb.

1b. Utwórz program, który po podaniu przez użytkownika długości boków prostokąta będzie obliczał jego obwód. Wzór na obwód prostokąta = 2*a+2*b

2a. Utwórz program, który będzie pytał użytkownika o wzrost. Jeżeli użytkownik poda że ma 150 cm lub więcej - Scratch ma wyświetlić napis DUŻY. Jeżeli użytkownik poda wzrost mniejszy niż 150 cm - Scratch ma wyświetlić MAŁY.

2b. Utwórz program, który będzie pytał użytkownika o jego wzrost. Jeżeli użytkownik poda swój wzrost Scratch ma odpowiedzieć w zależności od podanego wzrostu:

  • 0 – 130 mały
  • 131 – 150 średni
  • 151 – 180 duży
  • ponad 180 – bardzo wysoki

 Zadanie dodatkowe:

W Scratchu utwórz program/grę, gdzie twoim zadaniem będzie odgadnąć liczbę z zakresu od 1 do 10. Scratch powinien pytać użytkowania jaka to liczba. Jeżeli spróbujesz ją odgadnąć Scratch powinien Ci pomóc mówiąc czy podana liczba jest za duża czy może zbyt mała. Jeżeli ją odgadniesz powinien być odpowiedni komentarz. (W zadaniu możesz użyć instrukcji POWTARZAJ AŻ).

Zadania Scratch

Zadania Scratch

  1. Utwórz program który, będzie rysował schody o zadanych parametrach. Trzeba zrobić program z dwoma zmiennymi, które będą określały ilość schodów oraz wielkość (wysokość i szerokość) schodów.

Czytaj więcej: Zadania Scratch