• Zadania z informatyki i techniki

    Nie sposób dziś wyobrazić sobie życia bez znajomości obsługi komputera oraz podstawowych zasad korzystania z internetu. Obecnie komputer jest czymś więcej, niż narzędziem do spędzania czasu grając w gry, to szansa rozwoju oraz zdobywania niezbędnych w życiu umiejętności.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Twoje dziecko lubi korzystać z komputera? Przyszło Ci do głowy, aby poszerzyć jego umiejętności o kodowanie i programowanie? W przyszłości takie umiejętności mogą stać się jego pasją alboe bardzo dobrze płatnym zajęciem zawodowym. Umiejętność analitycznego podchodzenia do problemów oraz rozkładania ich na czynniki pierwsze może przydać się w dorosłym życiu, bardziej niż nam się wydaje..

  • Zadania z informatyki i techniki

    Niektórzy uważają, że kodowanie czy programowanie przeznaczone jest jedynie dla studentów wyższych uczelni. Nic bardziej mylnego, ponieważ wprowadzanie takich elementów na etapie klasy 5 jest świetnym sposobem na rozwijanie w dziecku talentu logicznego myślenia, a także analitycznego podchodzenia do problemów i rozkładania ich na czynniki pierwsze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    W klasie 4 informatyka pojawia się jako regularny przedmiot szkolny. Jej celem jest przygotowanie dziecka do korzystania z podstawowych programów i funkcji, jakie znajdzie w komputerze oraz w Internecie. Ta strona umożliwia zapoznawanie się z obszarami robotyki, a także kodowania i analitycznego podchodzenia do wszelkiego rodzaju problemów, jakie dziecko napotyka na swojej drodze.

  • Zadania z informatyki i techniki

    Podczas planowania i organizowania edukacji dziecka warto zadbać, aby jego rozwój związany był również z korzystaniem z Internetu oraz komputera – bez tych podstawowych umiejętności dziecko może mieć nieco utrudniony start w dorosłym życiu.

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Login Form

Breadcrumbs

Grafika żółwia

import turtle*

żółw = turtle.Turtle()

 

Podstawowe ruchy turtle

  • forward(x) lub fr(x) - do przodu, o podany dystans
  • backward(x) lub bc(x) - do tyłu, o podany dystans
  • right(x) lub rt(x), left(x) lub lf(x) - obróć się w prawo / lewo, o podany kąt
  • goto(x,y) - pójdź do konkretnego punktu
  • home() - wróć na środek ekranu
  • circle(x) - narysuj koło o podanym promieniu

Czytaj więcej: Grafika żółwia

5 zadań z Pythona

  1. Napisz program, w którym komputer spyta cię ile ważysz kilogramów. Następnie wyświetli komunikat „Do 100 kilogramów brakuje Ci jeszcze xxx kilo”. (xxx jest wartością jaką rzeczywiście brakuje użytkownikowi do osiągnięcia wagi 100 kg).

 

  1. Napisz program, w którym użytkownik będzie mógł podnieść dowolną liczbę do potęgi trzeciej.

 

  1. Należy napisać program pozwalający na przeliczenie odległości podanej w kilometrach na mile amerykańskie (1 mila = 1,609344 kilometra).

 

  1. Napisz program, gdzie komputer będzie pytał użytkowania o to ile zarabia. Jeżeli użytkownik poda, że zarabia poniżej 3000 – komputer ma wyświetlić napis mało. Jeżeli zarobki są większe lub równe 3000 – wyświetla napis dużo.

 

  1. Napisz program, który oblicza wartość współczynnika BMI (ang. body mass index) wg. wzoru: waga/wzrost2 . Jeżeli wynik jest w przedziale (18,5 - 24,9) to wypisuje ”waga prawidłowa”, jeżeli poniżej to ”niedowaga”, jeżeli powyżej ”nadwaga”